Praktisch

Om een inzicht te krijgen in hetgeen je overhoud op je tickets wanneer je werkt met online betaling gaan we uit van een praktisch voorbeeld.

Stel, je organiseert een voorstelling in een zaal met 100 plaatsen en je verkoopt aan 10€ per ticket.

Het zaalplan opzetten kost éénmalig 100€ (oplossing tot 250 plaatsen).

Normaal gesproken heb je bij een uitverkochte voorstelling 1.000€ opbrengst

De klant betaalt een variabele transactiekost per bestelling bovenop de ticketprijs.

Jij betaalt een servicekost per ticket van 0.50 €. Je kan deze ook doorrekenen aan uw bezoekers door de ticketprijs te verhogen.

Wij sturen een factuur voor de servicekosten (50€) en de resterende opbrengst (950€) wordt doorgestort op de rekening van uw vereniging.

Sta je reclame toe op je ticket dan betaal je minder servicekosten (35€) en de resterende opbrengst (965€) wordt doorgestort op de rekening van uw vereniging.

Stel dat 10 gebruikers (indien online betaling werd geactiveerd) terugbetaling eisen van hun tickets. Aangezien de terugstorting een banktransactie is, is dat uiteraard niet kosteloos.

Jij betaalt hiervoor een transactiekost van 0.30€ per transactie, dus 3€ in totaal, bovenop de verschuldigde 10€ per persoon, er van uit gaande dat het om 10 aparte bestellingen van 1 ticket ging, dus 103€ in totaal. Ging het echter om een bestelling door één persoon van 10 tickets, dan betaal je uiteraard maar 0.30€ transactiekost (1 keer terugbetalen) en wordt er 100.30€ in rekening gebracht voor de terugbetaling.

Achteraf kan je uiteraard de plaatsen opnieuw verkopen, zodat het verlies beperkt blijft tot de verschuldigde transactiekost.

Overtuigd van onze oplossing? Stuur ons dan een bericht en je ontvangt een link naar de demo omgeving die je een idee geeft hoe bezoekers in de toekomst tickets zullen kunnen bestellen. Wij geven je achteraf uiteraard ook meer informatie over de beheerdersomgeving en hoe je bestellingen en betalingen kan opvolgen; we tonen je hoe het product werkt en sluiten een overeenkomst af indien we tot een akkoord komen. Het akkoord geldt steeds voor de aangemaakte voorstelling en zet je niet vast voor een vastgelegde periode (bv. een jaar).

Ik heb interesse